lunes, 5 de noviembre de 2012

LLEGIM JUNTS

Estimada família!

Els cucs i les formigues ens hem fet grans i a partir d’aquest cap de setmana anem a començar l’activitat: “Llegim junts”.
Per realitzar-la tots els dijous ens emportarem un conte per llegir-lo a casa (el qual prèviament haurà estat elegit per nosaltres a l’escola) i el tornarem necessariament els següent dilluns per treballar-lo a l’escola individualment amb la mestra de suport.
Caldrà que ens ajudeu a llegir-lo i a fer la fitxa de lectura i a més a més ens haureu de recordar que l’hem de retornar el dilluns.



RECOMANACIONS PER ALS PARES I MARES:


Ø      ELS DRETS DELS LLIBRES:
Els llibres tenen dret a ser:
-          Utilitzats.
-          Contemplats.
-          Explicats.
-          Ben cuidats i nets.
-          Protegits de la humanitat i de la pols.
-          Respectats (mantenint-se amb totes les seues fulles).
-     Llegits i rellegits tantes vegades com vulguen els vostres fills i filles.

Ø      COM AJUDAR AL MEU FILL/A A LLEGIR?
Aprendre a llegir és, sense dubte, un dels eixos fonamentals de l’educació. Per això, és important que, com a pares i mares conegueu quin mètode fem servir a l’escola i ajudar-los des de casa. Aquestes hores “d’entrenament” ajudaran a que els vostres xiquets i xiquetes dominen aquesta habilitat.
-          Hi ha alguns aspectes que podeu tindre en compte per millorar aquesta pràctica en família:
o       Intenteu que vos vegen llegir a casa, vosaltres sou el seu exemple.
o       Llegir-los contes en veu alta.
o       Practicar la lectura de 10 a 20 minuts cada dia.
o       Tenir llibres a casa del seu interès.
o       Disposar  d’un lloc agradable per llegir.
o       Ajudar-los a planificar un temps per a la lectura.
o       Fent-los conèixer altres formats, com per exemple: el digital mirant contes del nostre BLOG o altres d’Internet.
o       Fer activitats al voltant dels contes com dibuixar, fer titelles, inventar altres finals, anar a la biblioteca, al teatre, al cine...
o       Regalar-los llibres per als aniversaris i celebracions tenint en compte els seus interessos.
o       Tenir en compte que entre els 4 i 6 anys la lectura mecànica és important. Han d’anar guanyant agilitat i fluïdesa en la descodificació de lletres. Quan acaben de llegir una paraula, no recorden les primeres lletres d’aquesta. Vosaltres podem llegir tota la paraula sencera: si el vostre fill o filla ha llegit “a-r-m-a-r-i”, vosaltres podem dir, “Molt bé! Has llegit armari”.
Atentament les mestres de 5 anys.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario